Disyorkan 2019

Pilihan Editor

Bagaimanakah MIFF 2012?
Betapa seorang lelaki sejati sepatutnya kelihatan seperti itu
Bagaimana untuk tidak membuat kesilapan apabila memilih gitar

Apa agama yang mengaku bahasa Jepun?

Anonim

Orang Jepun adalah orang yang mengagumkan. Ini terpakai bukan sahaja untuk pandangan dunia, ketertiban dan cara hidup mereka. Mereka mempunyai agama mereka yang unik - Shinto.

Jepun adalah salah satu negara terkemuka di arena antarabangsa. Negara di mana teknologi, sains, perdagangan dan bidang ekonomi yang lain secara aktif berkembang, dibezakan bukan sahaja oleh politik, tetapi juga oleh identiti dunia. Kadang-kadang mentaliti rakyat Jepun yang tidak dapat difahami dan nyata adalah kepentingan yang tulen di seluruh dunia.

Agama di kalangan orang Jepun adalah sejenis asas untuk membina kekuatan yang kuat dan dengan cara sendiri yang unik.

Shinto

Shinto adalah agama utama Jepun. Ia didasarkan pada kewujudan jiwa, roh, dan dewa-dewa yang menjadi objek penyembahan. Perkara utama agama ini ialah:

  • Semua objek dan makhluk hidup yang tidak bernyawa mempunyai tenaga kami. Ini semangat semangat yang membawa kemungkinan dan kuasa ilahi. Kita juga boleh menjadi fenomena semulajadi dan objek semulajadi. Dan mereka tidak selalunya bersahabat, dan kami juga bermusuhan. Peculiar terhadap hawa nafsu mereka menolong ritual aneh, yang mungkin menarik mereka ke sisi orang atau sekumpulan orang.
  • Persekitaran semulajadi menyatukan Kami, kini orang hidup dan mati. Dalam ruang alam, mereka mewakili perpaduan. Kami dalam perpaduan ini kekal abadi dan bergerak dalam siri kemas kini yang tidak berkesudahan sehingga akhir dunia yang dipanggil. Seseorang memilih tempat tinggal selepas acara ini sepanjang hayatnya dengan fikiran dan tindakannya.
  • Baik dan jahat bukan dua egregor menentang, tetapi hanya konsep relatif. Jika seseorang terbuka kepada orang, bersimpati dengan mereka, membantu dan hidup dengan harmoni dengan mereka, dan dengan dirinya sendiri, dia bergerak dengan cara yang betul. Semua yang dipanggil orang jahat adalah mementingkan diri dan kekasaran, kemudaratan sosial dan penolakan terhadap jenis mereka sendiri. Baik mesti dicari, dan kejahatan dielakkan, itulah maksudnya.
  • Pada mulanya, jiwa seseorang itu suci dan tidak menyimpan sesuatu yang buruk dan buruk. Jika orang menjadi berbahaya, melakukan kejahatan, kejujuran, perbuatan moral dan moral yang tidak layak, maka mereka adalah seperti mangsa keadaan. Dalam Shintoisme, perbuatan jahat dan pemikiran hampir sama dengan penyakit ini. Tidak ada orang jahat, tetapi ada orang yang tergoda, hidup dengan salah dan membawa tenaga roh jahat.

Lain-lain agama Jepun

Agama kedua terbesar di Jepun adalah Buddhisme, kadang-kadang pengaruhnya di negara ini dianggap lebih berwibawa daripada yang pertama. Sebelum Perang Dunia II, Shintoisme adalah agama utama Jepun, tetapi dari masa ke masa, Buddhisme menetap dengan begitu teguh di negara ini bahawa kini beberapa sekolah agama Buddha telah mengundang penduduk tempatan untuk memahami rahsia alam semesta dalam konteks pelbagai aspek ajaran Buddha.

Agama-agama lain yang menganut agama Jepun adalah agama Kristian dan Islam. Selebihnya, misalnya, Konfusianisme dan Hinduisme, menduduki tempat yang sangat kecil di arena agama Jepun, tetapi peratusan tertentu penduduk negara yakin bahawa kepercayaan ini membantu mereka mengekalkan aliran kehidupan dan memajukan kebudayaan rakyat mereka.

  • Shinto
  • Agama di Jepun

Kategori Popular, Julai - 2019

Top