Disyorkan 2019

Pilihan Editor

Bagaimanakah MIFF 2012?
Betapa seorang lelaki sejati sepatutnya kelihatan seperti itu
Bagaimana untuk tidak membuat kesilapan apabila memilih gitar

Petua 1: Bagaimana untuk memesan sorokoust

Anonim

Di dalam gereja sering digunakan konsep ini digunakan empat puluh. Sorokoust adalah mengingati hidup atau beribadat dalam doa gereja selama 40 hari. Ini adalah salah satu perkhidmatan penting bagi seseorang yang ingin mencari keamanan dalam jiwa, untuk mendapatkan sokongan dalam perniagaan, untuk sembuh daripada penyakit. Sorokoust boleh dipesan untuk diri sendiri dan untuk orang lain, hidup dan berlepas. Perkara utama yang ingin mengarahkan doa ini adalah ikhlas. Walau bagaimanapun, Tuhan harus selalu didekati dengan jiwa tulen dan pemikiran tulen.

Anda perlukan

  • - lilin;
  • - nama orang yang anda minta.

Arahan

1

Sorokoust adalah upacara khusus, di mana seseorang tertentu diberikan doa setiap hari selama empat puluh hari. Sorokoust adalah doa khas yang dipertanggungjawabkan oleh Jemaat untuk kesihatan atau untuk perpisahan anak-anaknya. Selama empat puluh hari - Empat puluh Liturgi Ilahi - imam di Proskomedia memperingati orang yang namanya ditunjukkan di Forty-Teng. Berapa lama peringatan yang berlangsung bergantung pada masa perkhidmatan tersebut. Jika perkhidmatan diadakan di kuil setiap hari, maka nama orang yang disebutkan akan dinyatakan dalam tempoh satu setengah bulan. Sekiranya perkhidmatan tersebut diadakan pada hari-hari tertentu, dan empat puluh minit akan bertahan lebih lama.

2

Sorokous dianggap sebagai doa paling kuat. Lagipun, rayuan kepada Tuhan dengan permintaan untuk membantu seseorang yang sembuh atau sembuh secara rohani akan berbunyi selama empat puluh hari. Empat puluh kering boleh dipesan apabila doa ditingkatkan diperlukan untuk seseorang. Sorokoustov memerintahkan kesihatan dan untuk selebihnya. Kesihatan terutamanya diperintahkan sekiranya berlaku penyakit serius, masalah kesihatan, dan apabila seseorang hanya berharap untuk bantuan Tuhan.

3

Para imam sering mencadangkan pesanan empat puluh tamadun tentang orang yang baru dilahirkan (orang mati). Ini disebabkan oleh fakta bahawa jiwa orang mati tidak boleh berdoa dan bertaubat pada Pengakuan dalam dosa mereka. Dan saudara-saudara jiwa ini dapat menolongnya. Untuk ini, sudah cukup untuk memesan rehat empat puluh minit. Doa ini mempunyai kuasa besar. Walau bagaimanapun, seperti doa lain kepada Tuhan.

4

Untuk menguatkan doa, doa perintah Ortodoks (sorokousta) pada masa yang sama di beberapa gereja. Adalah dipercayai bahawa doa untuk seseorang, disebut beberapa kali, jauh lebih efektif daripada peringatan tunggal di kuil. Doa semacam itu mempunyai kesan yang paling besar. Dan mungkin untuk memerintahkan empat puluh hari bukan sahaja selama 40 hari, tetapi juga selama setengah tahun atau bahkan setahun. Dalam kes ini, anda boleh menentukan kapan untuk mengingati seseorang: dalam semua perkhidmatan atau tidak.

5

Apakah ciri doa ini? Fakta bahawa setiap hari di Liturgi untuk diperingati, satu zarah diambil dari prosphora dan direndam dalam mangkuk dengan Misteri Suci (Tubuh dan Darah Kristus). Diyakini bahawa ini adalah satu jenis pengorbanan dari orang percaya, yang kepadanya dibacakan doa, dan dengan demikian ia menerima rahmat, pengudusan, dan pengampunan. Terdapat peraturan gereja untuk melakukan peringatan bagi orang mati selama empat puluh hari. Doa-doa sedemikian membantu yang dibangkitkan oleh kuasa Tuhan untuk mengatasi godaan-godaan setan dan menerima kerajaan surga. Anda juga boleh memfailkan nota dengan nama-nama hidup. Pada masa yang sama, seseorang harus meminta kepada Tuhan untuk kesihatan, yang bermaksud dengan perkataan ini bukan sahaja kekuatan fisik dan kesihatan, tetapi juga rahmat, pencerahan jiwa, kesejahteraan dalam urusan duniawi dan peringatan kepada jalan yang benar.

6

Sesetengah orang berfikir bahawa jika anda memesan empat puluh hari "mengenai kesihatan" dalam tiga gereja sekaligus, anda boleh menyelamatkan seseorang dari mata jahat dan kerosakan. Walau bagaimanapun, terdapat peraturan yang ketat yang diperlukan oleh Gereja Suci. Nota dengan petisyen mengenai peringatan selama empat puluh hari di Liturgi tidak boleh diambil untuk setiap orang.

7

Oleh itu, adalah mustahil untuk mengemukakan nota tentang si mati, jika dia tidak beribadah, meninggal tanpa taubat, atau pengebumian jiwanya tidak dilakukan. Begitu juga dengan yang tidak dibaptis (baik yang hidup dan yang mati).

8

Tidak diperingati dalam Liturgi bunuh diri, serta orang lain yang telah melakukan dosa maut.

9

Mereka tidak akan menerima petisyen untuk doa untuk golongan sectarians, bidaah, bukan Kristian, schismatics, dan pemujaan yang sadar, yang permusuhan terhadap Tuhan jelas disaksikan.

10

Di sesetengah gereja dan biara mereka tidak menerima petisyen untuk doa bagi umat gereja yang terdiri daripada patriarkat yang berlainan, walaupun mereka adalah orang yang percaya pada denominasi yang sama.

11

Untuk memesan empat puluh minit, anda mesti datang ke gereja, adalah dinasihatkan untuk melawat perkhidmatan tersebut, tulis nama orang-orang yang anda ingin solat dan lulus nota di mezbah di Gereja. Sebelum anda boleh bertanya, jawapannya adalah ikhlas dan jujur, kerana tanggungjawab sebelum Tuhan jatuh pada orang yang meminta.

12

Jika anda tidak tahu bagaimana untuk memesan sorok, minta bantuan kepada hamba kuil. Orang yang berpengetahuan yang ditugaskan untuk melayani Tuhan akan memberitahu anda apa yang harus dilakukan dalam kes ini.

13

Sebagai tambahan, baru-baru ini muncul sumber-sumber Internet, terima kasih kepada sesiapa sahaja yang boleh memesan kesihatan selama empat puluh minit atau untuk keamanan tanpa meninggalkan rumah mereka sendiri. Menurut pencipta projek-projek sedemikian, mereka adalah sekelompok orang yang suka berfikir yang menghormati tradisi orang-orang Ortodoks dan membantu perkhidmatan pesanan di gereja. Sememangnya, anda perlu membayar jumlah tertentu untuk perkhidmatan ini. Apa yang akan menjadi jumlah kos pesanan bergantung kepada bilangan gereja yang mana ia dirancang untuk menyerahkan nota mengenai empat puluh saham. Bagaimanapun, tidak diketahui betapa jujurnya projek-projek ini dan bagaimana gereja memperlakukan "pembantu" sedemikian. Ia akan menjadi lebih baik jika anda sendiri datang ke kuil.

14

Sekiranya permohonan anda untuk sorokouste ditolak, anda boleh berdoa untuk mereka yang sayang kepada anda, dalam perkhidmatan doa, memerintahkan perkhidmatan peringatan atau menyerahkannya kepada Mazmur di biara. Namun, jangan lupa bukan sahaja untuk menuliskan nama orang yang tersayang di dalam kuil, tetapi juga secara rutin menyentuh sakramen jemaat anda sendiri, menjalani cara hidup yang menyenangkan kepada Tuhan dan berdoa tanpa mengenal penat lelah untuk pengampunan dosa - maka akan ada lebih banyak kekuatan dalam aspirasi anda!

Nasihat yang baik

Nombor 40, yang mana nama perkhidmatan doa berkait rapat, sangat penting bagi orang percaya. 40 hari berlakunya Banjir. Yesus Kristus menghabiskan 40 hari di padang gurun. 40 hari berlalu sebelum Kebangkitan Kristus. Di samping itu, orang percaya percaya bahawa apa-apa siksaan yang berlangsung selama 40 hari, selepas itu penyakit, keraguan hilang, jiwa menenangkan dan membersihkan, kegagalan berakhir.
Jelas sekali, orang percaya yakin bahawa apa-apa penyeksaan boleh bertahan hanya 40 hari, selepas penyakit itu berlalu, jiwa itu menenangkan dan gagal.

  • Bagaimana untuk memesan empat puluh
  • Ingat selalu. Perkhidmatan gereja

Petua 2: Bagaimana untuk memesan empat puluh minit untuk kesihatan

Sorokustik "Tentang Kesihatan" adalah perkhidmatan doa yang dilakukan oleh Gereja setiap hari selama empat puluh hari. Soroko "Tentang Kesihatan" boleh dipesan untuk kesihatan dan orang tersayang anda. Anda juga boleh memesan empat puluh atau empat puluh dengan pemikiran kejayaan, kesejahteraan material, dan ketenangan fikiran.

Anda perlukan

  • Anda perlu pergi ke gereja.

Arahan

1

Pergi ke gereja.

2

Pergi ke meja di mana mereka menjual lilin, ikon dan bekalan gereja yang lain.

3

Perintah kubu kesihatan. Untuk melakukan ini, tulis di atas selembar nama orang itu (milik anda atau orang yang anda harus berdoa) dan bayar doa.

4

Selama empat puluh hari orang tersebut di dalam gereja akan dipuja dengan nama.

Perhatikan

Sorokoust, serta perayaan-perayaan lain Gereja, hanya dilakukan untuk orang-orang yang dibaptiskan.

Nasihat yang baik

Anda boleh memesan sorokoste pada bila-bila masa.

  • Creed, tapak
  • bagaimana untuk memesan empat puluh minit untuk kesihatan

Petua 3: Doa untuk selebihnya: siapa yang memerlukannya

Pengertian Kristian tentang kematian menunjukkan lebih optimis daripada pengakuan lain. Orang Kristian berdoa untuk berlepas. Sekiranya tidak mungkin mempengaruhi apa yang menjadi orang selepas kematiannya, Gereja tidak akan menubuhkan mereka. Semasa berdoa untuk berehat orang yang tersayang, mengingati mereka di dalam gereja, seseorang bukan sahaja tidak dapat membantu mereka yang telah berlepas, tetapi dihiburkan dalam persekutuan dengan Tuhan.

Mengenai pemahaman Kristian mengenai kematian


Dalam masyarakat moden, kematian dianggap agak tegas - ia sentiasa menjadi peristiwa berkabung dan ujian hebat untuk saudara-mara dan rakan-rakan dari orang yang meninggal dunia. Sementara itu, dalam banyak agama, sikap terhadap kematian tidak tragis, tetapi serius. Kematian bukanlah suatu tragedi, tetapi peralihan seseorang ke dunia lain.
Kehidupan lelaki selepas kematian tidak berakhir, hanya cangkang bumi berakhir - badan, tetapi jiwa terus hidup. Selain itu, banyak orang kudus yakin bahawa kematian adalah peristiwa yang menggembirakan: Tuhan mengambil jiwa itu pada dirinya sendiri pada saat yang optimum untuknya, ketika sudah jelas bahwa seseorang telah mencapai kesucian batin; apabila Tuhan menyedari bahawa dalam kewujudannya di bumi, dia pasti tidak akan menjadi lebih baik, jadi dia mengambil jiwanya untuk mencegah lebih banyak dosa daripada dilakukan.
Kematian dalam agama Kristian bukanlah kesedihan, tetapi hanya satu peristiwa. Kesedihan orang yang dikasihi untuk orang mati adalah keadaan biasa, tetapi kesedihan histeris adalah kesedihan diri dan ketidakpercayaan kepada Penasihat Tuhan.

Doa untuk rehat Tuhan: siapa yang memerlukannya dan mengapa


Sekiranya kematian bukanlah suatu tragedi, maka adakah perlu untuk berdoa bagi mereka yang telah pergi ke dunia lain? Selalunya orang tidak tahu bagaimana untuk membantu jiwa orang tersayang yang telah meninggalkan, kewajipan apa yang perlu mereka lakukan sebelum orang mati. Perkara paling mudah yang walaupun orang yang tidak tahu dapat mengenangnya adalah mengingatkan mereka dalam doa kepada Tuhan, untuk meletakkan lilin di gereja untuk selebihnya. Doa-doa damai mempunyai makna yang istimewa untuk jiwa.
Doa untuk orang mati adalah sebahagian daripada kehidupan rohani orang Kristian. Sebaliknya, bukan tugas, tetapi keperluan semulajadi. Di satu pihak, segala-galanya di alam semesta, termasuk kematian orang yang tersayang, berlaku menurut Penasihat Baik Tuhan, di sisi lain, seseorang dalam dialog intim dengan Tuhan selalu dapat meminta dia untuk keluarganya dan temannya yang telah berlepas, dan doanya akan didengar.
Para pekudus, yang mempunyai karunia pencerahan, memberikan banyak contoh tentang ibu-ibu yang memohon jiwa anak-anak mereka, yang hidup dalam kehidupan yang tidak sempurna. Atau janda-janda yang meminta Tuhan menaruh belas kasihan kepada jiwa suami-suami mereka yang telah berlepas. Doa yang tulus dapat menenangkan jiwa si mati - inilah sebabnya dalam tradisi Ortodoks mereka dipanggil "untuk perdamaian", "untuk perdamaian".
Sudah tentu, berdoa dengan ikhlas untuk orang yang disayangi, seseorang bukan sahaja membantu jiwa-jiwa yang berlepas, tetapi juga menghibur dirinya. Menurut ajaran bapa-bapa kudus, doa tidak lain adalah hubungan jiwa dengan Tuhan. Berdoa untuk berangkat, menyentuh jiwa dengan Tuhan, seseorang menerima damai, kerana dia memahami bahawa segala yang terjadi padanya adalah sebahagian dari Providence Divine yang tidak dapat dijelaskan. Dan bahkan kematian orang yang tersayang bukanlah peristiwa yang menyedihkan, tetapi sebahagian dari Kebijaksanaan Tuhan.
Doa untuk berehat adalah sedikit demi sedikit kesinambungan kehidupan orang mati. Lagipun, mereka telah kehilangan peluang untuk bertindak dan tidak boleh secara mandiri berpaling kepada Tuhan untuk mendapatkan bantuan, dan orang yang tersayang memberi peluang ini, berdoa dan melakukan perbuatan baik untuk mengenangnya.

Petua 4: Kenapa saya perlu memesan Empat Tips di dalam kuil

Sering kali, orang datang ke gereja Ortodoks bukan sahaja untuk mengambil bahagian dalam ibadah, tetapi juga untuk memerintahkan doa-doa tertentu untuk orang yang tersayang. Sorokoust adalah salah satu jenis penyembahan gereja yang paling popular di kalangan manusia.

Dalam kehidupan seharian, seseorang sering mendengar nasihat bahawa untuk kesejahteraan keluarga, membantu penyakit, dengan wayar dalam perjalanan terakhir, seseorang mesti memerintahkan empat puluh hari di gereja Ortodoks. Walau bagaimanapun, tidak semua orang memahami apa itu. Perkataan itu sendiri dapat menimbulkan persoalan. Malah, semuanya sangat mudah. Peringatan gereja orang-orang di proskomedia (sebelum permulaan liturgi ilahi) dipanggil sorokoste. Anda boleh memesan empat puluh hari untuk kedua-dua orang yang hidup dan ingatan yang telah berlepas.

Doa gereja jenis ini mengambil namanya dari kenyataan bahawa peringatan orang-orang dapat berlangsung selama empat puluh liturgi ilahi. Tambahan pula, sorokoust boleh dipesan selama enam bulan, setahun, dan di beberapa biara dan untuk peringatan kekal.

Ia sangat memerlukan permintaan untuk berlepas. Sebagai tambahan kepada penguburan dan panikhida untuk orang yang meninggal, doa lain Gereja untuk mereka sangat berguna. Ia berada di sorokouste bahawa imam berulang kali memperingati nama si mati dan meminta Allah untuk mengampuni dosa-dosa kepada yang terakhir.

Gereja Ortodoks menyatakan kepada orang-orang bahawa orang yang memerlukan pelbagai bantuan juga akan mendapat manfaat daripada peringatan ini. Dalam penyakit yang serius, masalah keluarga dan keperluan lain, doa Gereja untuk seseorang mengambil makna yang lebih besar.

Ternyata adalah perlu untuk memerintahkan agar para pastor untuk memperingati orang untuk waktu yang lama. Ini adalah hubungan antara Gereja Bumi dan syurga.

Petua 5: Adakah saya perlu memesan empat puluh hari untuk si mati di tujuh kuil

Perwujudan cinta terbaik untuk jiran yang berlepas adalah ingatannya, dinyatakan dalam doa untuk perpisahan jiwa. Dalam tradisi Ortodoks, adalah adat untuk memerintahkan peringatan khas orang mati. Kepada salah satu daripada mereka termasuk sorokousta.

Dalam tradisi Ortodoks Kristian, adalah adat untuk membuat solat bukan sahaja swasta (rumah atau swasta), tetapi juga doa-doa katedral yang ditawarkan di gereja. Ada beberapa jenis peringatan doa, contohnya, doa di solat, perkhidmatan peringatan, atau liturgi. Pada masa yang sama, orang percaya Ortodoks berdoa bukan sahaja untuk orang yang hidup, tetapi juga untuk orang mati.

Selepas seseorang menamatkan perjalanannya di bumi, orang yang beriman bukan sahaja memperingati si mati di rumah, mengundang imam untuk pengebumian, tetapi juga menyerahkan kepada peringatan resti gereja. Salah satu solat yang paling biasa bagi si mati adalah perintah sorokosta. The Sorokoust adalah buku doa untuk si mati, yang naik oleh imam di mezbah ketika melakukan proskomedia (kadang-kadang nama yang sama diperingati di gereja pemakaman selama liturgi). Imam, membaca nama-nama yang telah berangkat, membuang zarah-zarah daripada prosphora dalam ingatan orang-orang ini. Hampir setiap orang Kristian Ortodoks yang telah selamat daripada kematian seorang saudara, cuba untuk memesan empat puluh minit berehat. Empat puluh hari boleh dipesan selama empat puluh hari (atau empat puluh liturgi), enam bulan, setahun. Di biara-biara besar diambil sorokust untuk peringatan kekal.

Kadang-kadang anda boleh mendengar cadangan yang berterusan daripada orang yang beriman kepada generasi lebih tua tentang keperluan wajib memerintahkan empat puluh plus untuk si mati di tujuh kuil. Dalam sesetengah kes, ia juga dinasihatkan untuk membuat perjalanan ke bandar-bandar lain untuk perintah mandatori empat puluh gred. Mengenai keadaan ini, perlu diingat bahawa tidak terdapat petunjuk mandatori dalam Gereja bahawa Empat puluh mesti dipesan tepat di tujuh gereja.

Pendapat yang popular mengenai pesanan sorokousta tentang orang mati di tujuh kuil didasarkan pada pemahaman mistik yang suci tentang angka tujuh. Persoalan logis timbul: kenapa di tujuh kuil? Mungkin orang yang memegang ultimatum pendapat mempunyai persatuan dengan tujuh sakramen atau tujuh Majlis Ekumenikal. Di Gereja Ortodoks, pendekatan seperti doa untuk orang mati tidak sesuai. Tidak mungkin untuk mengatakan bahawa solat melalui sorokousta dalam satu, dua, enam atau sepuluh gereja akan kurang efektif dan beberapa jenis "yang salah."

Orthodoksi adalah asing kepada tanggapan "kebenaran" susunan sorokosta di tujuh kuil. Di banyak bandar di Rusia tidak ada tujuh gereja, sering di kawasan di beberapa kawasan terdapat hanya satu kuil untuk beberapa kampung. Seseorang tidak dapat pergi puluhan atau bahkan beratus-ratus kilometer ke kuil-kuil lain untuk mengumpulkan tujuh daripadanya. Amalan sedemikian tidak boleh diambil sebagai wajib.

Dalam doa untuk orang yang berlepas itu harus memahami bahawa angka itu sendiri tidak penting. Semakin banyak orang berdoa, lebih banyak dia (sejauh mungkin) memperingati sanak saudara di kuil-kuil, lebih baik. Oleh itu, sudah tentu, adalah baik apabila si mati diperingati di tujuh paroki, tetapi lebih baik apabila doa sedemikian dilakukan dalam sepuluh, dua puluh paroki, dan sebagainya. Dalam kes ini, tidak ada yang mengerikan jika seseorang diingat hanya dalam beberapa kuil. Perlu diingati bahawa doa untuk orang yang berangkat mesti dilakukan bukan hanya dengan memerintahkan sorokosta dan melupakan seseorang. Orang hidup sendiri mesti membuat peringatan doa di rumah dan di dalam kuil.

Selalunya doa dan sorokustik, yang diperintahkan dalam satu paroki, adalah lebih berkesan dan bermanfaat untuk jiwa si mati daripada reka bentuk perayaan sedemikian di tujuh atau sepuluh gereja (jika dalam kes pertama orang tidak melupakan si mati dan sering berdoa baginya, tidak seperti keadaan kedua apabila perintah Empat Puluh-Tender adalah balasan rasmi yang cetus berdasarkan pemahaman mistik mengenai nombor tujuh).

Oleh itu, adalah mustahil untuk bercakap mengenai pesanan wajib empat puluh keping untuk si mati di tujuh kuil.

Kategori Popular, Julai - 2019

Top