Disyorkan 2019

Pilihan Editor

Bagaimanakah MIFF 2012?
Betapa seorang lelaki sejati sepatutnya kelihatan seperti itu
Bagaimana untuk tidak membuat kesilapan apabila memilih gitar

Bagaimana untuk mengambil bahagian dalam gereja

Anonim

Perjamuan, atau komuni, adalah salah satu rahsia kekristenan yang paling penting. Kepentingannya dan kedalaman makna adalah topik yang besar, tetapi bukan subjek cerita hari ini. Tetapi, mari kita pertimbangkan dengan teliti cara untuk mengambil komuni di gereja, supaya ia memberi manfaat kepada orang itu, tetapi tidak membahayakan.


Perjamuan boleh dibahagikan kepada dua peringkat utama: rohani dan fizikal. Persiapan dan perbuatan persekutuan. Tetapi, agar tidak mengelirukan pembaca dengan struktur kompleks, kami akan memberikan penjelasan yang konsisten tentang apa yang perlu dilakukan dan mengapa. Oleh itu, agar sakramen membawa buah yang berfaedah dalam kehidupan seseorang, adalah perlu:



  1. Seminggu sebelum sakramen, bersiaplah secara rohani, berdoa, melawat kuil apabila mungkin. Dan pada hari sebelum sakramen dan pada hari itu sakramen harus dibelanjakan untuk menyembah dari awal hingga akhir.

  2. Tidak kurang dari tiga hari sebelum sakramen, anda mesti mematuhi jawatan tersebut. Puasa adalah untuk menjauhkan diri dari makanan haiwan dan menjaga diri daripada hiburan, perayaan, perbualan yang tidak berguna dan kosong, tabiat yang berdosa (merokok dan minum alkohol).

  3. Pada hari perjamuan, anda perlu datang ke gereja terlebih dahulu untuk menetapkan "orang batin" anda pada gelombang penyucian.

  4. Sebelum mengambil persekutuan di gereja, setiap orang beriman yang berumur lebih dari 7 tahun mesti mengakui, di mana peluang diberikan sebelum permulaan Liturgi Ilahi.

  5. Perjumpaan berlaku di akhir Liturgi, ketika orang percaya pada gilirannya mendekati tempat yang tinggi di depan ikonostasis - mimbar, tempat pendeta berdiri, memegang Chalice.

  6. Apabila menghampiri tempat persekutuan, anda perlu melipat tangan anda dalam bentuk salib di dada anda, beri nama anda, dan selepas perhubungan, cium pangkalan Bowl. Selepas itu, orang percaya pergi ke tempat para menteri memberi minuman.

  7. Adalah mungkin untuk meninggalkan gereja selepas sakramen hanya jika orang percaya mencium salib di akhir Liturgi Ilahi. Dan setelah meninggalkan kuil itu, anda perlu berhati-hati dan penuh perhatian untuk mengekalkan karunia yang luar biasa yang diterima seorang Kristian semasa sakramen.

Hari perjumpaan adalah lebih baik untuk mengabdikan sepenuhnya kepada doa dan meditasi pada Tuhan, pembacaan Firman Suci dan pemerintahan kepada Perjamuan Kudus, untuk melakukan perbuatan baik dan belas kasihan.

Artikel berkaitan

Bagaimana untuk menghabiskan hari persekutuan

  • persekutuan di gereja
  • Sakramen Perjamuan

Kategori Popular, Julai - 2019

Top