Disyorkan 2019

Pilihan Editor

Zemfira Ramazanova: biografi, kreativiti, kerjaya, kehidupan peribadi
Bagaimana untuk mengendalikan perkataan
Apakah Migrasi Besar?

Kehadiran gereja: bagaimana bersikap

Anonim

Sekiranya anda akan melawat gereja Ortodoks untuk kali pertama dalam hidup anda - anda akan mengadakan lawatan atau anda tergoda untuk melawat tempat rohani dengan panggilan hati anda, kami akan memberitahu anda bagaimana untuk berkelakuan dalam gereja.


Kunjungan ke kuil Ortodoks disertai dengan penggunaan peraturan dan peraturan yang mesti dipatuhi. Seorang wanita boleh menghadiri gereja dengan pakaian sederhana, dengan kepalanya tertutup. Adalah dinasihatkan untuk memakai syal, ia juga disyorkan memakai skirt di bawah lutut. Seseorang mungkin berfikir bahawa ini adalah prejudis, bagaimanapun, seseorang pergi ke gereja - tempat di mana orang percaya berkomunikasi dengan orang-orang kudus, mendedahkan jiwa mereka. Solek terang dan pakaian terang tidak sesuai pada masa ini. Juga, wanita yang beriman tidak boleh menghadiri gereja semasa haid.
Lelaki dinasihatkan untuk melepaskan kepala mereka sebelum memasuki kuil. Ia dilarang keras untuk melawat kuil semasa mabuk dan di kawasan yang berdekatan dengan kuil untuk merokok.
Di teras gereja, sebelum masuk, orang percaya dibaptiskan, anda tidak boleh melakukan ini sekiranya anda tidak biasa.
Di dalam gereja, adalah adat untuk berada dalam keadaan tenang, senyap, dan jika anda perlu bertanya sesuatu dari pegawai gereja, ini harus dilakukan dengan suara yang rendah, dalam nada yang tenang. Sekiranya anda melawat gereja untuk kali pertama, maka bersiaplah untuk hakikat bahawa di dalam kuil tidak ada bangku atau kerusi. Di bangku yang sangat keluar, bangku boleh dipasang di mana orang lemah duduk, tetapi ini tidak bermakna jika seseorang yang sihat letih, dia akan dapat duduk dan berehat.
Adalah perlu untuk bersikap sederhana di gereja, jika anda ingin mempelajari lebih lanjut tentang peraturan-peraturan untuk melawat kuil, maka lebih baik untuk berbicara dengan imam. Orang ini bukan sahaja akan mendengarkan anda dan menjawab soalan anda, tetapi juga akan meminta apa yang membawa anda ke gereja. Mungkin imam akan menjadi panduan rohani anda dan dengan bantuannya, anda akan secara beransur-ansur mulai mempelajari sejarah Gereja Ortodoks, belajar tentang orang-orang kudus, tentang bagaimana upacara dilakukan dan mengapa mereka diperlukan.
Dan ingat, Gereja Ortodoks tidak pernah gewang dan tidak menjemput orang ke dalam kuil, anda mendapati diri anda dalam kuil itu hanya kehendak dan keinginan anda sendiri.

  • Bagaimanakah tindakan yang tidak dibaptikan di dalam kuil? Archpriest Evgeny Golubev

Kategori Popular, Julai - 2019

Top